Jedynie 6,3% studentów z firm rodzinnych badanych w projekcie GUESSS Instytutu Biznesu Rodzinnego deklaruje zainteresowanie sukcesją. Myśląc o przyszłości zdecydowanie częściej stawiają na niezależność i założenie własnej firmy niż na przejmowanie firm od rodziców.

Więcej: Lewandowska A., Tylczyński Ł., Barometr sukcesyjny i prognozowane ścieżki kariery dzieci z firm rodzinnych, Instytut Biznesu Rodzinnego & KPMG, Poznań 2014 , http://www.ibrpolska.pl/guesss_-_firmy_rodzinne.html.


Czy wiesz, że?

  • Prawie 90% ankietowanych z pokolenia sukcesorów uważa, że musi pracować ciężej aniżeli inni pracownicy firmy, aby udowodnić swoją wartość zarówno wśród współpracowników jak i klientów, a 59% uważa, że największym wyzwaniem jest zdobycie szacunku wśród współpracowników, pokazuje raport PwC oraz Instytutu Biznesu Rodzinnego. Liczna grupa reprezentantów pokolenia sukcesorów, aby zbudować swoją wiarygodność, pracowało najpierw w innych firmach.

Aktualności

Partnerzy