dr Adrianna LewandowskaDoradca ds. strategii i sukcesji w firmach rodzinnych. Specjalizuje się w doradztwie strategicznym oraz strategiach rozwoju dla przedsiębiorstw, jak również w strategiach sukcesyjnych oraz coachingu. Założyciel i prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego – ośrodka naukowo-badawczego i Centrum Wiedzy – powstałego z myślą o właścicielach firm rodzinnych oraz ich następcach. Lider Merytoryczny  oraz Ekspert ds. Metodologii Wsparcia Procesu Sukcesji we współfinansowanym ze środków unijnych projekcie „Kody wartości – efektywna sukcesja w polskich firmach rodzinnych”.

Trener

Członek Międzynarodowej Sieci Doradców Strategicznych z siedzibą w Berlinie. Akredytowany partner PARP. Członek Stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych (numer członkowski 77). Szkoleniowiec i doradca w projekcie Firmy Rodzinne oraz Firmy Rodzinne 2 realizowanym przez Inicjatywę Firm Rodzinnych oraz PARP, trener i doradca projektów Planowanie Strategiczne oraz Instrument Szybkiego Reagowania na zlecenie WYG Consulting, trener programu sukcesyjnego Business Transfer Programme, trener i doradca w projekcie Moje Apteki – Misja i Biznes. Członek International Family Enterprise Research Academy IFERA.

Działalność na uczelniach

Wykładowca warsztatów strategicznych na Polsko-Niemieckim Programie Master of Business Administration realizowanych we współpracy z UE Poznań, Europäische Wirtschaftschochschule oraz brytyjskiego programu MBA realizowanego przez UE Poznań i Nottingham Trent University. Certified NLP Master Coach & Certifies NLP Master Practicioner. Wykładowca Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu i Wyższych Szkół Bankowych.

Doświadczenia międzynarodowe

Członek Zarządu Międzynarodowego Stowarzyszenia Controllerów (Internationaler Controller Verein e.V., numer członkowski 6879) zrzeszającego ponad 8000 praktyków controllingu z kilkunastu krajów europejskich. Odpowiada za strategię kreowania rozwoju controllingu w krajach Europy Środkowo – Wschodniej oraz za strategię internacjonalizacji stowarzyszenia.

Posiada liczne kontakty z praktykami z całej Europy Zachodniej w zakresie tematyki zarządzania strategicznego, zarządzania zmianą oraz motywowania, ze szczególnym uwzględnieniem firm rodzinnych. Współpracuje z managerami wielu różnych firm i branż w zakresie ukierunkowania strategicznego ich firm oraz zbudowania przewagi konkurencyjnej.

Książki i publikacje

Autorka książek „Konstytucje firm rodzinnych. W kierunku długowieczności” (razem z dr Jackiem Lipcem), „Stawka większa niż biznes. Strategie rozwoju firm rodzinnych”„Kody wartości. Czyli jak skutecznie przejść sukcesję w firmie rodzinnej”  (wyd. Wolters Kluwer), „My Balanced Scorecard. Moja Strategiczna Karta Wyników”, „Strategiczna Karta Wyników. Pod presją czasu” (wyd. C.H.Beck), współautorka publikacji: Praktyka zarządzania strategicznego, Zarządzanie w XXI w., Strategiczne, pedagogiczne i psychologiczne problemy organizacji i zarządzania, Budowanie relacji w zarządzaniu zasobami ludzkimi oraz innych licznych publikacji z zakresu zarządzania strategicznego, przedsiębiorczości w firmach rodzinnych oraz zarządzania zmianą wykorzystywanych na kursach managerskich oraz programach MBA.

Książka Konstytucje firm rodzinnych
stawka-zdjęcie
Kody wartości
My Balanced Scorecard Lewandowska
Moja strategiczna karta wyników

Autorka licznych publikacji, komentarzy oraz wypowiedzi publicystycznych i biznesowych: Harvard Business Review, Puls Biznesu, Rzeczpospolita, Builder, Franchising.Własny Biznes, Magazyn Relacje, Magazyn Firm Rodzinnych, Magazyn W Piekarni W Cukierni, TVN CNBC, Program I Polskiego Radia, Radio Merkury.

Wykształcenie

Doktor nauk ekonomicznych, absolwentka elitarnej szkoły biznesowej ESCP E.A.P. w Berlinie (Paryż, Madryt, Oxford, Berlin), zagranicznego programu MBA ukończonego z najwyższą średnią, Programu Managerskiego realizowanego na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, Uniwersytetu im A. Mickiewicza w Poznaniu oraz Collegium Języków Obcych, Stypendystka Uniwersytetu St. Gallen w Center for Family Business oraz Uniwersytetu Wiedeńskiego w Institut für Familienunternehmen.

Czy wiesz, że?

  • Prawie 90% ankietowanych z pokolenia sukcesorów uważa, że musi pracować ciężej aniżeli inni pracownicy firmy, aby udowodnić swoją wartość zarówno wśród współpracowników jak i klientów, a 59% uważa, że największym wyzwaniem jest zdobycie szacunku wśród współpracowników, pokazuje raport PwC oraz Instytutu Biznesu Rodzinnego. Liczna grupa reprezentantów pokolenia sukcesorów, aby zbudować swoją wiarygodność, pracowało najpierw w innych firmach.

Aktualności

Partnerzy