dr Adrianna Lewandowska, MBA
Doradca ds. strategii i sukcesji w firmach rodzinnych. Specjalizuje się w doradztwie strategicznym oraz strategiach rozwoju dla przedsiębiorstw, jak również w strategiach sukcesyjnych oraz coachingu. Założyciel i prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego – ośrodka naukowo-badawczego i Centrum Wiedzy – powstałego z myślą o właścicielach firm rodzinnych oraz ich następcach.
Lider Merytoryczny oraz Ekspert ds. Metodologii Wsparcia Procesu Sukcesji we współfinansowanym ze środków unijnych projekcie „Kody wartości – efektywna sukcesja w polskich firmach rodzinnych”.
WięcejTrener
Członek Międzynarodowej Sieci Doradców Strategicznych z siedzibą w Berlinie. Akredytowany partner PARP. Członek Stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych (numer członkowski 77). Szkoleniowiec i doradca w projekcie Firmy Rodzinne oraz Firmy Rodzinne 2 realizowanym przez Inicjatywę Firm Rodzinnych oraz PARP, trener i doradca projektów Planowanie Strategiczne oraz Instrument Szybkiego Reagowania na zlecenie WYG Consulting, trener programu sukcesyjnego Business Transfer Programme, trener i doradca w projekcie Moje Apteki – Misja i Biznes. Członek International Family Enterprise Research Academy IFERA.
Działalność na uczelniach
Wykładowca warsztatów strategicznych na Polsko-Niemieckim Programie Master of Business Administration realizowanych we współpracy z UE Poznań, Europäische Wirtschaftschochschule oraz brytyjskiego programu MBA realizowanego przez UE Poznań i Nottingham Trent University. Certified NLP Master Coach & Certifies NLP Master Practicioner. Wykładowca Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu i Wyższych Szkół Bankowych.
Doświadczenia międzynarodowe
Członek Zarządu Międzynarodowego Stowarzyszenia Controllerów (Internationaler Controller Verein e.V., numer członkowski 6879) zrzeszającego ponad 8000 praktyków controllingu z kilkunastu krajów europejskich. Odpowiada za strategię kreowania rozwoju controllingu w krajach Europy Środkowo – Wschodniej oraz za strategię internacjonalizacji stowarzyszenia.
Posiada liczne kontakty z praktykami z całej Europy Zachodniej w zakresie tematyki zarządzania strategicznego, zarządzania zmianą oraz motywowania, ze szczególnym uwzględnieniem firm rodzinnych. Współpracuje z managerami wielu różnych firm i branż w zakresie ukierunkowania strategicznego ich firm oraz zbudowania przewagi konkurencyjnej.
Książki i publikacje
Autorka książek „Konstytucje firm rodzinnych. W kierunku długowieczności” (razem z dr Jackiem Lipcem), „Stawka większa niż biznes. Strategie rozwoju firm rodzinnych”„Kody wartości. Czyli jak skutecznie przejść sukcesję w firmie rodzinnej” (wyd. Wolters Kluwer), „My Balanced Scorecard. Moja Strategiczna Karta Wyników”, „Strategiczna Karta Wyników. Pod presją czasu” (wyd. C.H.Beck), „Narodziny Firmy Rodzinnej. Jak mądrze zaplanować sukcesję i przekazać biznes następcom” (wyd. IBR), współautorka publikacji: Praktyka zarządzania strategicznego, Zarządzanie w XXI w., Strategiczne, pedagogiczne i psychologiczne problemy organizacji i zarządzania, Budowanie relacji w zarządzaniu zasobami ludzkimi oraz innych licznych publikacji z zakresu zarządzania strategicznego, przedsiębiorczości w firmach rodzinnych oraz zarządzania zmianą wykorzystywanych na kursach managerskich oraz programach MBA.