Konstytucja firm rodzinnych to koncepcja, która ułatwia komunikację całej rodziny zaangażowanej w biznes oraz służy profesjonalizacji firmy zarządzanej przez rodzinę. Proces opracowywania konstytucji kończy dokument podpisany przez wszystkich członków rodziny, który służy określeniu podstawowych reguł ładu rodziny.

 

Dlaczego warto opracować Konstytucję Firmy Rodzinnej?

Korzyści z posiadania konstytucji firmy rodzinnej są bardzo wymierne. Daje ona zarówno firmie rodzinnej jak członkom rodziny właścicielskiej:

  • Przejrzystość zasad zatrudniania i wynagradzania członków rodziny
  • Przejrzystość zasad podejmowania decyzji
  • Zapewnienie trwałości wartości, którymi kieruje się firma
  • Uporządkowanie struktury oraz zabezpieczenie prawne firmy oraz rodziny
  • Ograniczenie konfliktów

Opracowanie konstytucji zwiększa szanse każdej firmy rodzinnej na bezpieczny transfer biznesu do następnego pokolenia, a także poprawia jakość i jasność relacji, zarówno w sferze firmowej jak i rodzinnej.

Cel: Wypracowanie konstytucji gwarantującej bezpieczeństwo trwałości biznesu rodzinnego

Konstytucja Rodziny Kostrzewskich

22 października w Poznaniu Konstytucję Firmy Rodzinnej podpisała Rodzina Kostrzewskich. Dokument powstawał podczas spotkań członków rodziny: założyciela firmy Jacka Kostrzewskiego, jego żony Jadwigi oraz dzieci: Jakuba, Adama, Julii i Jolanty pod kierunkiem dr Adrianny Lewandowskiej i przy wsparciu prawnym Łukasza Martyńca. O największych wyzwaniach i największych sukcesach rodzina i konsultanci opowiadali podczas konferencji „W kierunku długowieczności. Skuteczne strategie firm rodzinnych” 22 października w Poznaniu. Więcej o konstytucji: http://lp7.pl/aktualnosci/rodzina-kostrzewskich-z-konstytucja-firmy-rodzinnej/.

Książka „Konstytucja firm rodzinnych. W kierunku długowieczności” autorstwa dr Adrianny Lewandowskiej i dr Jacka Lipca

Książka Konstytucje firm rodzinnych

Kup: zamawiając online w księgarni

http://ksiegarnia.ibrpolska.pl

Zobacz także:

Mentoring dla właściciela

Strategie rozwoju firm

Procesy sukcesji w firmach rodzinnych

Budowanie autorytetu sukcesora

Nasza oferta

Czy wiesz, że?

  • Prawie 90% ankietowanych z pokolenia sukcesorów uważa, że musi pracować ciężej aniżeli inni pracownicy firmy, aby udowodnić swoją wartość zarówno wśród współpracowników jak i klientów, a 59% uważa, że największym wyzwaniem jest zdobycie szacunku wśród współpracowników, pokazuje raport PwC oraz Instytutu Biznesu Rodzinnego. Liczna grupa reprezentantów pokolenia sukcesorów, aby zbudować swoją wiarygodność, pracowało najpierw w innych firmach.

Aktualności

Partnerzy