14 marca br. dr Adrianna Lewandowska była jednym z uczestników debaty o przedsiębiorczości rodzinnej zorganizowanej przez Instytutu Biznesu Rodzinnego. W kilkugodzinnych obradach moderowanych przez zastępcę redaktora naczelnego tygodnika WPROST Jacka Pochłopienia, wzięli udział:

  • dr Adrianna Lewandowska – Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego
  • Piotr Michalczyk – Partner, Praktyka Polskich Firm Prywatnych, PwC
  • Iwona Jarzębska – Dyrektor ds. PR Banku Millennium
  • Jakub Kołodziej – Członek zespołu zarządzającego firmy rodzinnej Roleski
  • Mateusz Zyguła – Sukcesor w firmie rodzinnej Grzegorz Zyguła i Synowie, właściciel Widzialni.pl
  • Dariusz Stasik – Prezes firmy rodzinnej, Wielkopolskie Przedsiębiorstwo Inżynierii Przemysłowej

Fakt, że firmy rodzinne stanowią trzon polskiej gospodarki już nikogo nie dziwi, co więcej Polacy coraz częściej zaczynają doceniać polski kapitał, traktując rodzinny biznes jako markę (badanie Instytutu Biznesu Rodzinnego –  Firma Rodzinna to Marka). 27 lat wolnej gospodarki wykreowało bardzo dużo polskich firm rodzinnych, jednakże ciągle gonimy „zachód”.

W trakcie debaty poruszone zostały najważniejsze wątki związane ze specyfiką prowadzenia familijnego biznesu, takie jak:

  • Biznes po okresie transformacji w Polsce
  • Rola firm rodzinnych w gospodarce
  • Profesjonalizacja i strategia firmy rodzinnej
  • Sukcesja – zmiana międzypokoleniowa w przedsiębiorstwach rodzinnych
  • Społeczna odpowiedzialność rodzinnych firm
  • Innowacyjność

Wątek społecznej odpowiedzialności biznesu pojawił się w związku z organizacją konkursu Firma Rodzinna Roku. Nagrodę przyznajemy firmom, które od lat prowadzą biznes w oparciu o wartości i zaangażowanie społeczne, a społeczna odpowiedzialność biznesu jest dla nich standardem normalnego działania uczciwego człowieka, a nie działaniem marketingowym. Głównym organizatorem konkursu jest Instytut Biznesu Rodzinnego. Tygodnik WPROST jest patronem medialnym, PwC – partnerem merytorycznym, a Bank Millennium sponsorem. Zgłoszenia można przesyłać do 25 marca, a wyróżniona firma otrzyma nagrodę podczas gali wieczornej III Międzynarodowego Kongresu Firm Rodzinnych w Poznaniu (18-19 kwietnia 2016). Więcej: www.firmarodzinnaroku.pl

Spotkanie odbyło się w stricte merytorycznej atmosferze, a zwieńczeniem debaty będzie artykuł o roli firm rodzinnych w Polsce, który ukaże się 21 marca na łamach Tygodnika WPROST.

 


Kategorie:Slajder

Czy wiesz, że?

  • Prawie 90% ankietowanych z pokolenia sukcesorów uważa, że musi pracować ciężej aniżeli inni pracownicy firmy, aby udowodnić swoją wartość zarówno wśród współpracowników jak i klientów, a 59% uważa, że największym wyzwaniem jest zdobycie szacunku wśród współpracowników, pokazuje raport PwC oraz Instytutu Biznesu Rodzinnego. Liczna grupa reprezentantów pokolenia sukcesorów, aby zbudować swoją wiarygodność, pracowało najpierw w innych firmach.

Aktualności

Partnerzy