Listopadowe popołudnie w Hotelu Andels usytuowanym w kompleksie łódzkiej Manufaktury w trakcie IX Europejskiego Forum Gospodarczego przebiegło w akompaniamencie Panelu dyskusyjnego pt. „Sukces(ja) jest kobietą – firmy rodzinne w rękach córek”. Instytut Biznesu Rodzinnego był Patronem Merytorycznym panelu oraz jego współorganizatorem. W akompaniamencie pełnej sali o swoich doświadczeniach związanych bezpośrednio z sukcesją opowiadala m.in, Ania Kruk z firmy rodzinnej Ania Kruk, Anna Bielak-Dworska – sukcesorka w Grupie Saternus, Anna Mikołajczyk – nestorka w Mikomax Smart Office, Katarzyna Zawadzka – sukcesorka firmy Hexeline, wsparcia merytorycznego dla sukcesorek udzielła dr Adrianna Lewandowska – Partner Zarządzający w Lewandowska i Partnerzy, która w swojej prezentacji pt. „Model Gwiazdy Sukcesyjnej” przedstawiła 150-osobowej widowni problematykę sukcesji przedsiębiorczości rodzinnej w Polsce, a także wspierała wypowiedzi sukcesorek wiedza ekspercką. Moderatorem panelu, a zarazem jego gospodarzem, była pani Bożena Ziemniewicz z Łódzkiej Izby Przemysłowo-Handlowej.

W takcie półtoragodzinnego panelu poruszone zostały następujące aspekty dotyczące kobiet w procesie zmiany pokoleniowej biznesu rodzinnego:

  1. Firma rodzinna – czym różni się od firmy nierodzinnej.
  2. Zalety i wady pracy w rodzinnym biznesie z punktu widzenia członków rodziny.
  3. Sukcesorka w firmie rodzinnej.
  4. Jak budować autorytet córki w biznesie wobec pracowników i wobec rodziców.
  5. Jak zostałam sukcesorką w mojej firmie.
  6. Różnice między sukcesorem a sukcesorką.
  7. Balans życia zawodowego i prywatnego w rodzinnym biznesie.
  8. Komunikacja międzypokoleniowa w firmie rodzinnej
  9. Savoir vivre rozmów z członkami rodziny w firmie.
  10. Rady dla potencjalnych sukcesorek.

Wydarzenie zakończyło się wielkim sukcesem, a rozmowy kuluarowe trwały jeszcze długo po zakończeniu panelu. Gratulacje dla sukcesorek, które poruszały w wypowiedziach trudne tematy związane z ich praktyką w firmie rodzinnej oraz dla organizotorów, to czysta przyjemność móc współtworzyć taki panel.


Kategorie:Slajder

Czy wiesz, że?

  • Prawie 90% ankietowanych z pokolenia sukcesorów uważa, że musi pracować ciężej aniżeli inni pracownicy firmy, aby udowodnić swoją wartość zarówno wśród współpracowników jak i klientów, a 59% uważa, że największym wyzwaniem jest zdobycie szacunku wśród współpracowników, pokazuje raport PwC oraz Instytutu Biznesu Rodzinnego. Liczna grupa reprezentantów pokolenia sukcesorów, aby zbudować swoją wiarygodność, pracowało najpierw w innych firmach.

Aktualności

Partnerzy